Fysioterapia

Fysioterapiaan  tullaan yleensä lääkärin lähetteellä, KELA  korvaa osan käynneistä. Yksittäiselle neuvontakäynnille et lähetettä välttämättä tarvitse.

Yleisimpiä  syitä fysioterapeutin puoleen kääntymiseen ovat niskahartiavaivat, selkäkivut,  nivelvaivat, erilaiset  tuki-ja liikuntaelimistön vammat sekä  onnettomuuksien jälkitilat.

Käytän fysioterapiassa hyväksi kaikkia koulutuksiani ja koko osaamistani vuosien varrelta. Yhdistelen eri tekniikoita hoidoissa ja keskityn ihmiseen kokonaisuutena. Tästä on hyötyä esimerkiksi jalkavamman hoidossa, jonka perimmäinen syy saattaa johtuakin selän ongelmista.

Aloitan fysioterapiajakson asiakkaan kanssa aina haastattelulla ja mahdollisiin esitietoihin tutustumisella. Samassa yhteydessä teen fysioterapeuttisen tutkimuksen jossa kartoitan mm. ryhtiin liittyvät asiat, lihastasapainon, liikelaajuudet ja kipukohdat. Tämän jälkeen  suunnittelen asiakkaan kanssa yhdessä fysioterapiajakson kulkua johon sisältyy tapauskohtaisesti  fysikaalisia hoitoja, tarvittaessa pehmytkudos- tai  nivelkäsittelyjä sekä  terapeuttista harjoittelua.

Myös akupunktiota ja kinesioteippausta voidaan tarvittaessa käyttää fysioterapian tukena. Fascia- eli lihaskalvokäsittely on osa nykyaikaista fysioterapiaa. Käytän fasciatekniikoita usein osana manuaalista hoitoa ja sillä on saatu hyviä tuloksia aikaan monenlaisissa kipu- ja kireystiloissa.

Avoin yhteistyö ja kotiohjeiden noudattaminen nopeuttavat ja parantavat kuntoutusprosessin kulkua.

Tervetuloa fysioterapiaan, suunnitellaan juuri Sinun tilanteeseesi sopiva kuntoutusratkaisu!